Letterlijk en figuurlijk landen op Curacao! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Loes Hensgens - WaarBenJij.nu Letterlijk en figuurlijk landen op Curacao! - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Loes Hensgens - WaarBenJij.nu

Letterlijk en figuurlijk landen op Curacao!

Blijf op de hoogte en volg Loes

02 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Tijd voor mijn aller eerste blog vanuit dushi Korsou!
Zondag om ongeveer 1 uur (’s nachts) Nederlandse tijd kwam ik aan op het eiland. Het was hier toen 8 uur ’s avonds. Na een lange vlucht, met veel te weinig slaap de avond er voor en zelfs een zeurderige hoofdpijn op de achtergrond die was veroorzaakt door dat ene aller-aller-aller laatste drankje in Nederland was ik he-le-maal gesloopt. Maar ik was er nog niet.. Na het landen werd ik gelijk geconfronteerd met de ontzettende warmte, vervolgens mocht ik nog even dik een half uur in de rij staan om door de douane heen te komen (al zwetend inderdaad, mijn brakke lichaam trok het nogal slecht) om daarna in een big-ass Homer naar mijn huis voor de komende zeven maanden gebracht te worden! Deze bevindt zich op de Nieuwestraat 38A. De studio is prima, eigenlijk groter dan ik had verwacht. Redelijk schoon, op een verdwaalde kakkerlak na maar daar zal ik op den duur wel mee leren leven.

Gisteravond gelijk even kennis gemaakt met een aantal mensen die ook in dit complex wonen. Het was het afscheidsfeestje van een andere Loes, dus ik viel gelijk met mijn neus in de boter. Ondanks mijn ontzettende vermoeidheid en zeurderige kater op de achtergrond toch voor de gezelligheid maar even een paar drankjes mee gedaan…
Rond half 12 (half 5 Nederlandse tijd) vond ik het toch echt wel de HOOGSTE tijd om naar bed te gaan. Toen kwam ik achter een nadeeltje van mijn studio: hij zit aan een vrij rumoerige weg… Lees: het lijkt letterlijk alsof er mensen in mijn kamer staan te praten/schreeuwen met elkaar, alsof er auto’s naast mijn bed staat met keiharde muziek aan en dat de boxen waar de muziek van de Jazzbar naast mijn huis vandaan komt in mijn kamer staan. Ik heb namelijk geen ramen! Alleen een soort van luik voor het raam en tralies, waardoor het net voelt alsof ik op de gesloten afdeling van een of ander gesticht zit. Maar, net als aan de kakkerlakken zal ik ook hier wel aan gaan wennen. Oordopjes kopen om ’s nachts een oog dicht te kunnen doen en gewoon door de tralies heen kijken naar buiten!

Toen ik op mijn eerste dag wakker werd keek ik op m’n telefoon en zag: 06:00 en dacht: dit kan niet kloppen. Want als er iemand haast nooit zó vroeg wakker is ben ik het wel. Maar toen besefte ik mij dat ik waarschijnlijk last heb van een dikke jetlag, het was in NL namelijk al 11 uur (die tijd is meer aan mij besteed). Omdat ik klaar wakker was ben ik maar opgestaan en wat boodschappen gedaan. Waarbij ik overigens gelijk werd opgelicht: in plaats van 25 Gulden wat ik eigenlijk moest afrekenen voor het geen dat ik had gekocht werd mij nu gevraagd 65 Gulden af te rekenen. Ik besefte mij dit pas toen ik al zo goed als weer thuis was. Oftewel; Welkom op Curacao, misschien moet je even meer gaan opletten ;). Hierna ben ik voor het eerst naar het strand gegaan, in de mooie zee geweest en lekker verbrand.

Al met al, nu al een hele belevenis. Ik ga badderen in after-sun. Laters!

Juist, deze blog had ik op maandag geschreven maar inmiddels is het dinsdag avond; vandaag heb ik Willemstad ontdekt, wat een chille stad is dit!!! Hier later meer over, ga nu wijn drinken. Doei

  • 02 Maart 2016 - 00:39

    Koen:

    Dushi!

  • 02 Maart 2016 - 12:33

    Phil:

    Ben benieuwd naar je beschrijving van Willemstad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loes

Actief sinds 19 Jan. 2016
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 2196

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 01 September 2016

Wonen en stage lopen op Curacao

Landen bezocht: